Sound Authorities: Scientific and Musical Knowledge in Nineteenth-Century Britain

(0)
Lisätiedot:
Tekijä: Edward J. Gillin
Sivujen määrä: 320
Julkaisuvuosi: 2022
Tuotekoodi: 14371378
Toimitus -50%* yli 60€ tilaukselle 0 päivää 00:00:00
6620
Muiden myyjien tarjoukset (2):
10061
-
10299
Lisää ostoskoriin

PostNord Vantaan noutopiste (Osumakuja 3, Vantaa)

2. tammikuuta

000

Postin pakettiautomaatti

7. tammikuuta

Toimitus -50%* yli 60€ tilaukselle koodilla TOIMITUS1124 0 päivää 00:00:00
599

Postin noutopiste

7. tammikuuta

Toimitus -50%* yli 60€ tilaukselle koodilla TOIMITUS1124 0 päivää 00:00:00
599

Kotiinkuljetus

7. tammikuuta

Toimitus -50%* yli 60€ tilaukselle koodilla TOIMITUS1124 0 päivää 00:00:00
1299

Matkahuollon pakettiautomaatti

7. tammikuuta

599

Matkahuollon noutopiste

7. tammikuuta

599

Nouto PostNordin noutopisteestä

7. tammikuuta

599

Nouto PostNordin pakettiautomaatista

7. tammikuuta

599

Huom. Toimitusajat ovat alustavia. Toimitusaika tarkentuu tilausvahvistuksessa ja sinulle ilmoitetaan arvioitu toimitusaika.

Muiden myyjien tarjoukset
Pro Baltic
10061 13117
KATARATA
10299
  • 100% asiakkaista suosittelee tätä myyjää.

Muita kiinnostavia tuotteita

Tuotteen kuvaus: Sound Authorities: Scientific and Musical Knowledge in Nineteenth-Century Britain

"In Sound Authorities, Edward J. Gillin shows how experiences of music and sound played a crucial role in nineteenth-century scientific inquiry in Britain. Where other studies have focused on vision in Victorian England, Gillin focuses on hearing and aurality, making the claim that the development of the natural sciences in Britain in this era cannot be understood without attending to how the study of sound and music contributed to the fashioning of new scientific knowledge. Gillin's book is about how scientific practitioners attempted to fashion themselves as authorities on sonorous phenomena, coming into conflict with traditional musical elites as well as religious bodies. Gillin pays attention to not only musical sound but also the phenomenon of soundin non-musical contexts, specifically, the cacophony of British industrialization, and he analyzes the debates between figures from disparate fields over the proper account of musical experience. Gillin's story begins with the place of acoustics in earlynineteenth-century London, examining scientific exhibitions, lectures, and spectacles, as well as workshops, laboratories, and showrooms. He goes on to explore how mathematicians mobilized sound in their understanding of natural laws and their vision of a harmonious order, as well as the convergence of aesthetic and scientific approaches to pitch standardization. In closing, Gillin delves into the era's religious and metaphysical debates over the place of music (and humanity) in nature, the relationship between music and the divine, and the tension between religious/spiritualist understandings of sound and scientific/materialist ones"--
Sound Authorities shows how experiences of music and sound played a crucial role in nineteenth-century scientific inquiry in Britain. In Sound Authorities, Edward J. Gillin focuses on hearing and aurality in Victorian Britain, claiming that the development of the natural sciences in this era cannot be understood without attending to the study of sound and music. During this time, scientific practitioners attempted to fashion themselves as authorities on sonorous phenomena, coming into conflict with traditional musical elites as well as religious bodies. Gillin pays attention to sound in both musical and nonmusical contexts, specifically the cacophony of British industrialization. Sound Authorities begins with the place of acoustics in early nineteenth-century London, examining scientific exhibitions, lectures, spectacles, workshops, laboratories, and showrooms. He goes on to explore how mathematicians mobilized sound in their understanding of natural laws and their vision of a harmonious ordered universe. In closing, Gillin delves into the era’s religious and metaphysical debates over the place of music (and humanity) in nature, the relationship between music and the divine, and the tensions between spiritualist understandings of sound and scientific ones.

Yleiset tuotetiedot: Sound Authorities: Scientific and Musical Knowledge in Nineteenth-Century Britain

Tuotekoodi: 14371378
Kategoria: Taidekirjat
Pakkausten määrä: 1 kpl
Pakkauksen koko ja paino (1): 0,35 x 0,25 x 0,1 m, 0,5 kg
Tyyppi: Musiikki
Kustantamo: The University of Chicago Press
Kirjan kieli: Englanti
Kannen tyyppi: Kovaa
Muoto: Perinteinen kirja
Kirja: Ei
Myyjä: Bookstore Krisostomos, KATARATA, Pro Baltic
Tekijä: Edward J. Gillin
Sivujen määrä: 320
Julkaisuvuosi: 2022

Tuotteiden kuvat ovat havainnollistavia. Tuotekuvauksen videolinkit ovat vain tiedoksi, joten niiden sisältämät tiedot voivat poiketa itse tuotteesta. Alkuperäisten tuotteiden värit, huomautukset, parametrit, mitat, koot, ominaisuudet ja/tai muut ominaisuudet voivat poiketa niiden todellisesta ulkonäöstä, joten katso tuotetiedot tuotekuvauksista.

Kumppanitarjoukset
Sponsoroitu

Arviot ja arvostelut (0)

Sound Authorities: Scientific and Musical Knowledge in Nineteenth-Century Britain
Ole ensimmäinen, joka jättää arvostelun!
Tätä tuotetta voivat arvioida vain Hobbyhall.fi rekisteröityneet asiakkaat.
Kirjoita arvostelu

Suosittelemme ostamaan yhdessä Sound Authorities: Scientific and Musical Knowledge in Nineteenth-Century Britain kanssa

Muiden myyjien tarjoukset (2)

*Myyjä on vastuussa kaikista tavaroiden sisältämistä tiedoista (mukaan lukien hinta).

Myyjä: Pro Baltic 4
(181 asiakasarviota)
-23%
50%

PostNord Vantaan noutopiste (Osumakuja 3, Vantaa)

16. joulukuuta

000
Toimitustapavaihtoehdot
10061 13117

PostNord Vantaan noutopiste (Osumakuja 3, Vantaa)

17. joulukuuta

000
Toimitustapavaihtoehdot

Parhaat tuotteet myyjältä Bookstore Krisostomos