Ota kevät vastaan – Keväisiä tuotteita jopa -25%*! Katso kaikki tuotteet täältä!

Palautukset ja takuukorjaukset

icon
Ostamani tuote on viallinen, miten toimin? 
Mille tavaroille ja kuinka kauan myyjän virhevastuu ja tuotetakuu on voimassa?
arrow

Hobbyhall.fi -verkkokaupassa myytävien tavaroiden laatu on tavaroiden myyjän vastuulla. Jos myydyillä tavaroilla oli myyntihetkellä vikoja, sinulla on yleisissä ehdoissa vahvistetuin edellytyksin oikeus käyttää oikeussuojakeinoja. Jos olet kuluttaja, myyjä on vastuussa vaatimustenvastaisuudesta, joka ilmenee kahden vuoden kuluessa siitä, kun asia on toimitettu ostajalle, kun taas vuoden kuluessa toimituspäivästä oletetaan, että vaatimustenvastaisuus oli olemassa toimitushetkellä. Vuoden kuluttua myyjä voi pyytää sinua todistamaan, että vaatimustenvastaisuus oli olemassa toimitushetkellä. Myyjä voi myös tarjota ylimääräisen tuotetakuun. Tuotetakuun ehdot on esitetty tilaus- ja toimitusehdoissa tai erillisessä takuuohjeessa ja ne on määritelty tuotekuvauksessa tai tilausvahvistuksessa/lähetteessä. Tuotetakuun sovellettavat ehdot ja kesto voi vaihdella tuotteen ja myyjän mukaan.

Mitkä ovat erot valmistajan takuussa kuluttajille ja yritysasiakkaille?
arrow
Tietyille tuotteille valmistaja on myöntänyt valmistajan takuun, jonka ehdot on kerrottu tuotekuvauksessa ja tarkennettu tuotteen mukana toimitettavassa takuukortissa. Valmistajan takuu on 24 kk kuluttaja-asiakkaille ja 12 kk yritysasiakkaille. Poikkeuksena Asus, Dell ja Acer tietokoneet ja näytöt, joiden valmistajan takuu on 24 kk sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille.
Mihin minun tulee ottaa yhteyttä takuuhuoltoa varten?
arrow
Ajan säästämiseksi suosittelemme, että toimitat tuotteen suoraan valmistajan määrittelemään huoltoliikkeeseen. Ottamalla suoraan yhteyttä huoltoyritykseen tuote voidaan korjata muutama päivä nopeammin. Tiedot siitä, kuka tarjoaa takuuhuoltoa ostetulle tuotteelle, löytyvät täältä. On myös mahdollista toimittaa Hobbyhall.fi-verkkokaupasta ostettuja tavaroita Hobbyhall.fi noutopisteeseen. Noutopisteen osoite ja aukioloajat löytyvät täältä.

Millä tuotteilla ei ole takuuta?
arrow
Laatutakuuta ei sovelleta, jos tuotteen ominaisuudet vastaavat sen kuvausta ja tuotetta voidaan käyttää käyttötarkoituksen mukaan. Laatutakuuta ei myöskään anneta tallennusvälineille tai laitteen sisältämistä tiedoista. Tämä tarkoittaa, että emme ole vastuussa, jos laitteen henkilökohtaiset tiedot menetetään korjauksen aikana. Kustannuksia ei myöskään korvata, jos asiakas haluaa palauttaa tietonsa. Kun vastaanotat tilaamasi tuotteet, tarkista välittömästi  ja varmista, että tavarat ovat kunnossa ja oikein. Kun hyväksyt tilauksen kuljetusliikkeeltä, kiinnitä huomiota pakkaukseen - jos epäilet sen vaurioituneen, tee merkintä kuormakirjaan, ota useita valokuvia vahingosta ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Lue lisää tästä tilaus- ja toimitusehdoista.

Mitä tapahtuu, jos saamani tuote on viallinen?
arrow
Jos epäilet saaneesi viallisen tuotteen, sinulla on useita vaihtoehtoja:

  • Jos on mahdollista poistaa tuotteen viat/puutteet, voit ottaa yhteyttä myyjään.
  • Ostetuille tuotteille on mahdollista soveltaa alennusta menetetyn arvon mukaan.
  • Voit palauttaa tuotteen, ja jos myyjä toteaa, että palautetussa tuotteessa on merkittäviä vikoja, saat hyvityksen tuotteesta maksetuista rahoista. Hyvitysaika on 14 päivää siitä, kun myyjä on vahvistanut tuotteen vian.

Kaikissa tapauksissa tuotteet lähetetään valmistajalle ja / tai valtuutetulle huoltoedustajalle mahdollisten laatupuutteiden tarkistamiseksi ja tunnistamiseksi. Tarkastus voi kestää enintään 3 viikkoa.

Huomaa, että jos olet kuluttaja, myyjä on vastuussa vaatimustenvastaisuudesta, joka tapahtuu vain 2 vuoden kuluessa tavaroiden toimittamisesta. Oletetaan, että vuoden kuluessa siirrosta ilmenneet puutteet olivat olemassa asian käsittelyn ajankohtana. Jos vika ilmenee myöhemmin, sinun on todistettava, että virhe oli olemassa asian toimitushetkellä. Jos tavaroilla on näitä ehtoja parempi myyntitakuu, myyjä voi olla vastuussa myös myöhemmin.

Lue lisää tästä tilaus- ja toimitusehdoista.

Jos olet kuluttaja ja ostit tuotteet Hobbyhall.fi-verkkokaupasta ja päätät palauttaa ostetun tuotteen ilman syytä, tämä voidaan tehdä 14 kalenteripäivän kuluessa tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti.

Hobby Hall Suomi Oy tarjoaa tietyin edellytyksin myös lisätakuun. Tämä on voimassa 14 päivän kuluttua, mutta enintään 30 päivän kuluttua tavaroiden toimituksesta. Tässä tapauksessa tuotteeseen sovelletaan useita lisäehtoja. Tuotteen pakkauksen on oltava vahingoittumaton, sen mukana on oltava kaikki alkuperäiset etiketit ja suojakotelot, ja tuotteen on näyttävä täsmälleen samalta kuin silloin, kun tavarat ostettiin. Jos olet vahingoittanut pakettia, ei ole mahdollista palauttaa virheettömiä tuotteita tai saada hyvitystä yli 14 päivän kuluttua tuotteiden toimituksesta. Jos ostit huonekaluja, tämäntyyppiselle tuotteelle on 365 päivän pidennetty palautusoikeus. Tuote on palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan, oikeassa ja vahingoittumattomassa pakkauksessaan, eikä koottuja huonekaluja ole mahdollista palauttaa. On tärkeää mainita, että tuote ei saa menettää kaupallista ulkonäköään ja että se on palautettava samoilla osilla kuin vastaanotettuna. 

Muiden myyjien myymiin tavaroihin voidaan soveltaa erilaisia takuuehtoja tuotekuvauksessa ja/tai myyntiasiakirjoissa määritellyllä tavalla.

Lue lisää tästä tilaus- ja toimitusehdoista.

Erityisvelvoitteiden alaisten tuotteiden luokat
arrow
Virheettömien tuotteiden palauttaminen ei yleensä ole mahdollista, ellet ole kuluttaja ja peruuta sopimusta 14 päivän kuluessa ja peruuttamisehdot täyttyvät. Sovellamme erillisiä takuuvelvoitteita tietyn luokan tavaroihin.

 

  • DVD-levyjä ja CD-levyjä, tietokonepelejä. DVD- ja CD-levyt, tietokonepelit, joissa on ääni- tai visuaalisia vikoja, voidaan palauttaa meille. Tässä tapauksessa tuote, jossa on valmistusvirhe, korvataan korkealaatuisella tuotteella tai sinulle palautetaan tuotteesta maksetut rahat. Yleensä korkealaatuisia DVD-levyjä, CD-levyjä tai tietokonepelejä ei voi palauttaa 14 päivän kuluttua.
  • Kosmetiikka ja hajuvesituotteet, hygieniatuotteet. Jos ostat viallisia kosmetiikka-, hajuvesi- tai hygieniatuotteita, sinulla on oikeus palauttaa nämä tuotteet meille. Tässä tapauksessa viallinen tuote vaihdetaan ilmaiseen virheettömään tuotteeseen tai tuotteesta maksettu raha palautetaan. Virheetöntä kosmetiikkaa, hajuvesiä ja hygieniatuotteita ei pääsääntöisesti voida palauttaa 14 päivän kuluttua.
  • Vauvojen ja lasten tuotteet.  Jos ostat viallisen tuotteen, sinulla on oikeus palauttaa tuote meille. Tässä tapauksessa huonolaatuinen tuote vaihdetaan ilmaiseen virheettömään tuotteeseen tai tuotteesta maksettu raha palautetaan. Tietyt vauvoille ja lapsille tarkoitetut tuotteet (esimerkiksi vauvan huonekalut) kuuluvat valmistajan takuun piiriin, jonka ehdot löytyvät tuotteen kuvauksesta ja takuukorteista. Vauvoille ja lapsille tarkoitettuja virheettömiä tuotteita voidaan palauttaa vain lainsäädännössä ja tilaus- ja toimitusehdoissamme asetetussa määräajassa. Tässä tapauksessa maksat tuotteen palauttamisen kustannukset itse. Virheettömiä alusvaatteita ja hygieniatuotteita vauvoille ja lapsille ei yleensä voida palauttaa 14 päivän kuluttua.
  • Optiikka ja elektroniikka, matkapuhelimet, tietokoneet ja kodinkoneet. Kaikilla näillä tavaroilla on valmistajan takuu, jonka ehdot löytyvät kyseisten tuotteiden tuotekuvauksista ja takuukorteista. Valmistajan takuuvelvoitetta sovelletaan vain, jos takuukortissa sekä tuotteen käyttöoppaassa ja verkkosivustolla määriteltyjä tuotteen käyttöehtoja ei ole rikottu. Ostajan erityistoiveiden ja henkilökohtaisten ohjeiden mukaisesti valmistettuihin tavaroihin ja ostajan valintaan ei sovelleta kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta, eikä virheettömiä tuotteita ole mahdollista palauttaa. Hobbyhall.fi-sivustolla olevassa tuotekuvauksessa on tietoja siitä, sovelletaanko tiettyyn tuotteeseen tässä kohdassa määriteltyä rajoitusta.
  • Huonekalut Kaikilla tämän luokan tuotteilla on 365 päivän pidennetty palautusaika, jonka säännöt ja ehdot sekä lisätiedot löytyvät tietyn tuotteen kuvauksista ja takuukuiteista. Valmistajan takuuvelvoitetta sovelletaan vain, jos tuotteen kokoamisen ja käytön edellytyksiä ei ole rikottu. Kun olet ostanut tämän tuoteryhmän tuotteen, tuote on tarkastettava huolellisesti ennen kokoonpanoa. Jos huomaat tuotteiden ostamisen jälkeen, että tuote on huonolaatuinen, sinulla on oikeus palauttaa tällaiset tavarat meille tuotteen takuukortissa asetetussa määräajassa. Tässä tapauksessa huonolaatuinen tuote vaihdetaan ilmaiseen laatutuotteeseen tai tuotteesta maksettu raha palautetaan. Jos huomaat tuotteessa piileviä vikoja takuuaikana, ota niistä kuva ja lähetä meille välittömästi valokuva sähköpostitse [email protected]. Tämän jälkeen tavaroiden valmistaja määrittää, kuuluuko tuotteen vika takuuseen eli onko tavaran vika ollut olemassa jo toimitusvaiheessa. Ilmoitamme valmistajanpäätöksestä välittömästi sinulle.
  • Alusvaatteet, yöpaidat, pyjamat, sukkahousut, sukat. Jos olet ostanut huonosti valmistettuja alusvaatteita, yöpaitaa, pyjamaa, leggingsejä tai sukkia, sinulla on oikeus palauttaa tämäntyyppiset tuotteet meille. Tässä tapauksessa huonolaatuinen tuote vaihdetaan ilmaiseen laatutuotteeseen tai tuotteesta maksettu raha palautetaan. Virheettömiä alusvaatteita, yöpaitoja, pyjamaa, sukkahousuja, sukkia tai sukkia ei voi palauttaa 14 päivän kuluttua.


 

Kuinka kauan korjaaminen kestää?
arrow
Valmistajan vian aiheuttamien vikojen korjaaminen kestää yleensä 2-3 viikkoa tuotteen toimituspäivästä takuuhuoltoon. Jos käy ilmi, että korjaus vaatii osien toimittamista ulkomailta, odotusaika pidennetään 45 päivään.
Onko mahdollista vakuuttaa osto / pidentää takuuta?
arrow
Tuotevakuutusta ei voi ostaa tai takuuta pidentää, kun ostat verkkokaupasta Hobbyhall.fi.
icon
Haluan palauttaa virheettömän tuotteen, joka ei sopinut minulle
Minkä ajan kuluessa tuote, jossa ei ole vikoja, voidaan palauttaa?
arrow
Jos olet kuluttaja ja ostit tuotteet Hobbyhall.fi-verkkokaupasta ja päätät palauttaa ostetun tuotteen ilman syytä, tämä voidaan tehdä 14 kalenteripäivän kuluessa tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti. Hobby Hall Suomi Oy tarjoaa tietyin edellytyksin myös lisätakuun hyvityksestä, kun tuotteen myyjänä on Hobbyhall.fi. Tämä on voimassa 14 päivän kuluttua, mutta enintään 30 päivän kuluttua tavaroiden toimituksesta. Tässä tapauksessa tuotteeseen sovelletaan useita lisäehtoja. Tuotteen pakkauksen on oltava vahingoittumaton, sen mukana on oltava kaikki aidot etiketit ja suojakotelot, ja tuotteen on näyttävä täsmälleen samalta kuin silloin, kun tavarat ostettiin. Jos olet vahingoittanut pakettia, ei ole mahdollista palauttaa korkealaatuisia tavaroita tai saada hyvitystä 14 päivän kuluttua.

Jos ostit huonekaluja, tämäntyyppiselle tuotteelle on 365 päivän pidennetty palautusoikeus. Tuote on palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan, oikeassa ja vahingoittumattomassa pakkauksessaan, eikä koottuja tai koottuja huonekaluja ole mahdollista palauttaa. On tärkeää mainita, että tuote ei saa menettää kaupallista ulkonäköään ja että se on palautettava samoilla osilla kuin vastaanotettuina. Rahat takaisin -takuu ei koske Kuukausirahalla ostettuja huonekaluja. Muiden myyjien myymiin tavaroihin voidaan soveltaa erilaisia takuuehtoja tuotekuvauksessa ja/tai myyntiasiakirjoissa määritellyllä tavalla. Lue lisää tästä tilaus- ja toimitusehdoista.

  • Laatutakuuta ei sovelleta, jos tuotteen ominaisuudet vastaavat sen kuvausta ja tuotetta voidaan käyttää käyttötarkoituksen mukaan.
  • Laatutakuuta ei myöskään anneta tallennusvälineille tai laitteen sisältämistä tiedoista. Tämä tarkoittaa, että emme ole vastuussa, jos laitteen henkilökohtaiset tiedot menetetään korjauksen aikana. Kustannuksia ei myöskään korvata, jos asiakas haluaa palauttaa tietonsa.
  • Kun vastaanotat tavarat, tarkista välittömästi, että tuotteet ja kuljetuspakkaus ovat vahingoittumattomat ja sinulle on toimitettu oikeat tuotteet. Kun hyväksyt tilauksen kuljetusliikkeeltä, kiinnitä huomiota pakkaukseen - jos epäilet että tuote on vahingoittunut, tee merkintä rahtikirjaan, ota valokuvia vahingosta ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Mitä tuotetta ei voi palauttaa?
arrow
Oikeutta irtisanoa sopimus, joka on voimassa 14 kalenteripäivää tavaroiden toimittamisesta, ei sovelleta kuluttajansuojalain 16 §:ssä säädettyihin tapauksiin. Oikeutta peruuttaa sopimus ei ole muun muassa, jos:

  • Tuotteet tehdään ottaen huomioon kuluttajan henkilökohtaiset tarpeet;
  • Tuotteet valmistetaan kuluttajan antamien ehtojen mukaisesti;
  • Tuotteet ovat pilaantuvia tai vanhentuvia;
  • Tuotteet on toimitettu sinetöidyissä pakkauksissa, ja asiakas on ne avannut, minkä vuoksi ne eivät ole oikeutettuja palautukseen terveydellisistä tai hygieniasyistä;
  • Tuotteet ovat sanomalehtiä, aikakauslehtiä tai muita aikakausjulkaisuja, ellei tällaisten tavaroiden tilaamiseksi ole tehty pysyvyyttä koskevaa sopimusta;
  • Tuotteet ovat ääni- ja videotallenteita tai tietokoneohjelmistoja suljetussa säiliössä, jos kuluttaja on avannut kotelon;

Huomaa, että jos palautat ostetut tavarat 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta, sinulle palautetaan koko ostohinta vain, jos olet kokeillut tuotteita ennen palautusta siten kuin on tarpeen tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi  ja samalla tavalla, joka normaalisti sallittaisiin tehdä fyysisessä myymälässä. Jos olet käyttänyt tavaroita muulla tavalla kuin on tarpeen asian luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi normaalisti, olet vastuussa tavaroiden käytön aiheuttamasta arvonalenemasta. Sama pätee, jos palautat vahingoittuneita tai tuhoutuneita tavaroita. Tällöin myyjällä on oikeus kuitata ostosummalla summa, joka vastaa tavaroiden korjaamisesta, korvaamisesta tai palauttamisesta uuteen aiheutuvia kuluja. 

Jos tuotteiden myyjä on Hobbyhall.fi ja haluat käyttää pidennettyä palautusaikaa ja palauttaa tavarat 14 päivän kuluttua, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta, ei ole mahdollista palauttaa tavaroita, joista alkuperäinen etiketti, suojat, alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vahingoittunut. Pidennettyä palautusaikaa ei myöskään ole mahdollista käyttää seuraaviin tuotteisiin:

  • Hobbyhall.fi lahjakortit;
  • pakatut tavarat, jotka on poistettu pakkauksesta tai sinetti on avattu toimituksen jälkeen ja joita ei siksi voida palauttaa terveydellisistä tai hygieniasyistä;
  • vauvan vaatteet;
  • lelut, lelut vauvoille, vauvanhoitotuotteet;
  • tuotteet, jotka ostaja on tilannut räätälöitynä tai selvästi mukautettuna tähän tarkoitukseen tai joita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa myyntiin
  • tuotteet, jotka ovat pilaantuvia tai niiden säilyvyysaika päättyy;
  • aikuisten tuotevalikoimaan (K18) kuuluvat tuotteet;
  • kengät;
  • vaatteet.

Lue lisää tilaus- ja toimitusehdoista.

Miten palautan tuotteen?
arrow

Jos haluat palauttaa tuotteen, tulee sinun ilmoittaa sähköpostilla asiakaspalveluun ([email protected]) palautuksesta 14 vuorokauden sisällä paketin vastaanottamisesta.

Alta löydät ohjeet tuotteen palautukseen.
Huomioithan eri ohjeet riippuen tilauksesi toimitustavasta.
Ohjeita noudattamalla varmistat palautuksesi nopean käsittelyn.

  1. Ilmoita palautuksesta sähköpostilla [email protected]. Ilmoita yhteystietosi, tilauksen numero, palautettavat tuotteet ja palautuksen syy. Ilmoita myös kuljetusliikkeen palautuslähetyksen seurantakoodi.
  2. Lisää palautettavan tuotteen mukaan (esimerkiksi paperille kirjoitettuna) yhteystietosi, tilauksen numero ja palautuksen syy.
  3. Pakkaa tuotteet huolellisesti samaan pakkaukseen, jossa vastaanotit tuotteet
  4. Vie paketti noutopisteeseen (ohjeet alla) tai kysy asiakaspalvelusta lisäohjeita, jos olit valinnut toimitustavaksi kotiinkuljetuksen.
  5. Säilytä kuitti palautuksesta siihen saakka, että palautus on käsitelty. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta.

Jos olit tilannut tuotteen Hobby Hallin noutopisteeseen:
Pakkaa tuotteet huolellisesti samaan pakkaukseen, jossa vastaanotit tuotteet. Vie lähetys Hobby Hallin noutopisteeseen.
Noutopisteen kautta tehty ​​p​​alautus on ilmainen.

Jos olit tilannut tuotteen Postin pakettiautomaattiin:
Palauta paketti automaattii käyttäen koodia, jolla hait paketin. Asiakaspalautuksena tehty palautus on ilmainen.

Jos olit tilannut tuotteen Postin noutopisteeseen tai Matkahuollon noutopisteeseen ja pakettiautomaattiin:
Vie paketti takaisin noutopisteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä asiakaspalautustunnus 655600.
Asiakaspalautuksena tehty palautus on ilmainen.

Huom! Myös Matkahuollon kautta tilatut paketit palautetaan Postin noutopisteen kautta.

Jos olit tilannut tuotteen Schenkerin noutopisteeseen:
Vie paketti takaisin noutopisteeseen, huolehdi että paketin päällä on alkuperäinen osoitetarra. 
(Schenkerin paketteja ei voi palauttaa automaatteihin)
Asiakaspalautuksena tehty palautus on ilmainen.
 

Jos olit tilannut tuotteen kotiinkuljetuksella:
Ota yhteys asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja.
Kotiinkuljetetun tuotteen palautus on maksullista, alkaen 49,95€.



Mihin voin palauttaa tuotteita?
arrow

Hobbyhall.fi-verkkokaupasta ostetut tavarat on myös mahdollista palauttaa Hobbyhall.fi:n noutopisteeseen. Osoitteet ja aukioloajat löytyvät täältä.
Pakkaa tuotteet niin, etteivät ne vahingoitu kuljetuksen aikana. Jos tuote on vahingoittunut lähetyksen aikana, emme voi tarjota lisätakuuta ja voimme korvata tuotteen korjaus- tai vaihtokustannukset palautettavalla ostosummalla.
 

Onko mahdollista tuoda vanhentuneita sähkö- tai elektroniikkalaitteita Hobbyhall.fi noutopisteeseen?
arrow
Kyllä.

Sähkö- ja elektroniikkalaitteet sisältävät vaarallisia aineita, jotka uhkaavat ympäristöä ja ihmisten terveyttä. Sen vuoksi tämäntyyppisiä poisheitettyjä tuotteita ei saa hävittää yhdessä muun kotitalousjätteen kanssa. Ostamalla sähkö- tai elektroniikkatuotteen Hobbyhall.fi-verkkokaupasta, voit tuoda samantyyppisen käyttökelvottoman laitteen noutopisteeseemme. Jos haluat hävittää vanhat sähkö- ja elektroniikkalaitteesi, ota yhteyttä henkilökuntaan, joka ohjeistaa sinua. Yrityksemme tekee yhteistyötä vaarallisten jätteiden käsittely-yrityksen kanssa, jolle luovutamme säännöllisesti kerättyä vaarallista jätettä. Siksi voit olla varma, että vanhat jätteet hävitetään turvallisesti ja asianmukaisesti.