Palautukset ja takuukorjaukset

icon
Ostamani tuote on viallinen, miten toimin?
Mille tavaroille ja kuinka kauan myyjän virhevastuu ja tuotetakuu on voimassa?

Hobbyhall.fi -verkkokaupassa myytävien tavaroiden laatu on tavaroiden myyjän vastuulla. Jos myydyillä tavaroilla oli myyntihetkellä vikoja, sinulla on yleisissä ehdoissa vahvistetuin edellytyksin oikeus käyttää oikeussuojakeinoja. Jos olet kuluttaja, myyjä on vastuussa vaatimustenvastaisuudesta, joka ilmenee kahden vuoden kuluessa siitä, kun asia on toimitettu ostajalle, kun taas vuoden kuluessa toimituspäivästä oletetaan, että vaatimustenvastaisuus oli olemassa toimitushetkellä. Vuoden kuluttua myyjä voi pyytää sinua todistamaan, että vaatimustenvastaisuus oli olemassa toimitushetkellä. Myyjä voi myös tarjota ylimääräisen tuotetakuun. Tuotetakuun ehdot on esitetty tilaus- ja toimitusehdoissa tai erillisessä takuuohjeessa ja ne on määritelty tuotekuvauksessa tai tilausvahvistuksessa/lähetteessä. Tuotetakuun sovellettavat ehdot ja kesto voi vaihdella tuotteen ja myyjän mukaan.

Mitkä ovat erot valmistajan takuussa kuluttajille ja yritysasiakkaille?
Valmistajan takuu on voimassa luonnollisilla henkilöillä 24 kuukautta ja oikeushenkilöillä 12 kuukautta. Tietyillä tuotteilla voi olla oikeushenkilöiden yli 12 kuukauden takuu. Tämä mainitaan tällaisten tavaroiden kuvauksessa ja yksityiskohtaisesti laskussa.
Mihin minun tulee ottaa yhteyttä takuuhuoltoa varten?
Ajan säästämiseksi suosittelemme, että toimitat tuotteen suoraan valmistajan määrittelemään huoltoliikkeeseen. Ottamalla suoraan yhteyttä huoltoyritykseen tuote voidaan korjata muutama päivä nopeammin. Tiedot siitä, kuka tarjoaa takuuhuoltoa ostetulle tuotteelle, löytyvät täältä.

Millä tuotteilla ei ole takuuta?

  • Takuu ei ole voimassa, jos tuotteella on kuvatut ominaisuudet ja se sopii käyttötarkoitukseensa.
  • Myös tietovälineillä tai laitteilla olevat tiedot eivät kuulu takuun piiriin. Tämä tarkoittaa, että emme ole vastuussa henkilötietojen katoamisesta korjauksen aikana. Kuluja ei myöskään korvata, jos asiakas haluaa tietonsa palautettavan.
  • Kun vastaanotat tilauksen kuljetusliikkeeltä, kiinnitä huomiota pakkaukseen - jos epäilet vauriota, pura se välittömästi. Merkitse mahdolliset eroavaisuudet toimituksen vastaanottoasiakirjaan ja tee raportti kuljetusliikkeen läsnäollessa. Jos huomaat vikoja tai puutteita sen jälkeen, kun olet allekirjoittanut toimituksen vastaanottoasiakirjan, emme ole vastuussa tuotteen tai pakkauksen vaurioitumisesta tai virheellisestä kunnosta. Tässä tapauksessa takuu koskee vain valmistusvirhettä.

Katso lisätiedot ehdoista https://hobbyhall.fi/fi/t/tilaus-ja-toimitusehdot ja lähetteen kääntöpuolelta.

Mitä tapahtuu, jos saamani tuote on viallinen?
Jos epäilet saaneesi viallisen tuotteen, sinulla on useita vaihtoehtoja:

  • Jos on mahdollista poistaa tuotteen viat/puutteet, voit ottaa yhteyttä myyjään.
  • Ostetuille tuotteille on mahdollista soveltaa alennusta menetetyn arvon mukaan.
  • Voit palauttaa tuotteen, ja jos myyjä toteaa, että palautetussa tuotteessa on merkittäviä vikoja, saat hyvityksen tuotteesta maksetuista rahoista. Hyvitysaika on 14 päivää siitä, kun myyjä on vahvistanut tuotteen vian.

Kaikissa tapauksissa tuotteet lähetetään valmistajalle ja / tai valtuutetulle huoltoedustajalle mahdollisten laatupuutteiden tarkistamiseksi ja tunnistamiseksi. Tarkastus voi kestää enintään 3 viikkoa.

Huomaa, että jos olet kuluttaja, myyjä on vastuussa vaatimustenvastaisuudesta, joka tapahtuu vain 2 vuoden kuluessa tavaroiden toimittamisesta. Oletetaan, että vuoden kuluessa siirrosta ilmenneet puutteet olivat olemassa asian käsittelyn ajankohtana. Jos vika ilmenee myöhemmin, sinun on todistettava, että virhe oli olemassa asian toimitushetkellä. Jos tavaroilla on näitä ehtoja parempi myyntitakuu, myyjä voi olla vastuussa myös myöhemmin.

Lue lisää tästä tilaus- ja toimitusehdoista.

Erityisvelvoitteiden alaisten tuotteiden luokat
Jokaisen HobbyHall.fi myymän tuotteen pääominaisuudet ilmoitetaan yleensä kunkin tuotteen tuotekuvauksessa. Tietyillä tuotteilla on valmistajan takuu, jonka ehdot on mainittu tuotekuvauksissa ja lähetteellä.

Kuinka kauan korjaaminen kestää?
Valmistusvirheiden aiheuttamien vikojen korjaaminen kestää normaalisti jopa 30 päivää.
Onko mahdollista vakuuttaa osto / pidentää takuuta?
Tuotevakuutusta ei voi ostaa tai takuuta pidentää, kun ostat verkkokaupasta Hobbyhall.fi.
icon
Haluan palauttaa virheettömän tuotteen, joka ei sopinut minulle
Minkä ajan kuluessa tuote, jossa ei ole vikoja, voidaan palauttaa?
Jos olet kuluttaja ja ostit tuotteet Hobbyhall.fi-verkkokaupasta ja päätät palauttaa ostetun tuotteen ilman syytä, tämä voidaan tehdä 14 kalenteripäivän kuluessa tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti. Hobby Hall Suomi Oy tarjoaa tietyin edellytyksin myös lisätakuun hyvityksestä, kun tuotteen myyjänä on Hobbyhall.fi. Tämä on voimassa 14 päivän kuluttua, mutta enintään 30 päivän kuluttua tavaroiden toimituksesta. Tässä tapauksessa tuotteeseen sovelletaan useita lisäehtoja. Tuotteen pakkauksen on oltava vahingoittumaton, sen mukana on oltava kaikki aidot etiketit ja suojakotelot, ja tuotteen on näyttävä täsmälleen samalta kuin silloin, kun tavarat ostettiin. Jos olet vahingoittanut pakettia, ei ole mahdollista palauttaa korkealaatuisia tavaroita tai saada hyvitystä 14 päivän kuluttua.

Jos ostit huonekaluja, tämäntyyppiselle tuotteelle on 365 päivän pidennetty palautusoikeus. Tuote on palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan, oikeassa ja vahingoittumattomassa pakkauksessaan, eikä koottuja tai koottuja huonekaluja ole mahdollista palauttaa. On tärkeää mainita, että tuote ei saa menettää kaupallista ulkonäköään ja että se on palautettava samoilla osilla kuin vastaanotettuina. Rahat takaisin -takuu ei koske Kuukausirahalla ostettuja huonekaluja. Muiden myyjien myymiin tavaroihin voidaan soveltaa erilaisia takuuehtoja tuotekuvauksessa ja/tai myyntiasiakirjoissa määritellyllä tavalla. Lue lisää tästä tilaus- ja toimitusehdoista.

  • Laatutakuuta ei sovelleta, jos tuotteen ominaisuudet vastaavat sen kuvausta ja tuotetta voidaan käyttää käyttötarkoituksen mukaan.
  • Laatutakuuta ei myöskään anneta tallennusvälineille tai laitteen sisältämistä tiedoista. Tämä tarkoittaa, että emme ole vastuussa, jos laitteen henkilökohtaiset tiedot menetetään korjauksen aikana. Kustannuksia ei myöskään korvata, jos asiakas haluaa palauttaa tietonsa.
  • Kun vastaanotat tavarat, tarkista välittömästi, että tuotteet ja kuljetuspakkaus ovat vahingoittumattomat ja sinulle on toimitettu oikeat tuotteet. Kun hyväksyt tilauksen kuljetusliikkeeltä, kiinnitä huomiota pakkaukseen - jos epäilet että tuote on vahingoittunut, tee merkintä rahtikirjaan, ota valokuvia vahingosta ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä tuotetta ei voi palauttaa?
Oikeutta irtisanoa sopimus, joka on voimassa 14 kalenteripäivää tavaroiden toimittamisesta, ei sovelleta kuluttajansuojalain 16 §:ssä säädettyihin tapauksiin. Oikeutta peruuttaa sopimus ei ole muun muassa, jos:

  • Tuotteet tehdään ottaen huomioon kuluttajan henkilökohtaiset tarpeet;
  • Tuotteet valmistetaan kuluttajan antamien ehtojen mukaisesti;
  • Tuotteet ovat pilaantuvia tai vanhentuvia;
  • Tuotteet on toimitettu sinetöidyissä pakkauksissa, ja asiakas on ne avannut, minkä vuoksi ne eivät ole oikeutettuja palautukseen terveydellisistä tai hygieniasyistä;
  • Tuotteet ovat sanomalehtiä, aikakauslehtiä tai muita aikakausjulkaisuja, ellei tällaisten tavaroiden tilaamiseksi ole tehty pysyvyyttä koskevaa sopimusta;
  • Tuotteet ovat ääni- ja videotallenteita tai tietokoneohjelmistoja suljetussa säiliössä, jos kuluttaja on avannut kotelon;

Huomaa, että jos palautat ostetut tavarat 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta, sinulle palautetaan koko ostohinta vain, jos olet kokeillut tuotteita ennen palautusta siten kuin on tarpeen tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi ja samalla tavalla, joka normaalisti sallittaisiin tehdä fyysisessä myymälässä. Jos olet käyttänyt tavaroita muulla tavalla kuin on tarpeen asian luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi normaalisti, olet vastuussa tavaroiden käytön aiheuttamasta arvonalenemasta. Sama pätee, jos palautat vahingoittuneita tai tuhoutuneita tavaroita. Tällöin myyjällä on oikeus kuitata ostosummalla summa, joka vastaa tavaroiden korjaamisesta, korvaamisesta tai palauttamisesta uuteen aiheutuvia kuluja.

Jos tuotteiden myyjä on Hobbyhall.fi ja haluat käyttää pidennettyä palautusaikaa ja palauttaa tavarat 14 päivän kuluttua, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta, ei ole mahdollista palauttaa tavaroita, joista alkuperäinen etiketti, suojat, alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vahingoittunut. Pidennettyä palautusaikaa ei myöskään ole mahdollista käyttää seuraaviin tuotteisiin:

  • Hobbyhall.fi lahjakortit;
  • pakatut tavarat, jotka on poistettu pakkauksesta tai sinetti on avattu toimituksen jälkeen ja joita ei siksi voida palauttaa terveydellisistä tai hygieniasyistä;
  • vauvan vaatteet;
  • lelut, lelut vauvoille, vauvanhoitotuotteet;
  • tuotteet, jotka ostaja on tilannut räätälöitynä tai selvästi mukautettuna tähän tarkoitukseen tai joita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa myyntiin
  • tuotteet, jotka ovat pilaantuvia tai niiden säilyvyysaika päättyy;
  • aikuisten tuotevalikoimaan (K18) kuuluvat tuotteet;
  • kengät;
  • vaatteet.

Lue lisää tilaus- ja toimitusehdoista.

Miten palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, tulee sinun ilmoittaa sähköpostilla asiakaspalveluun ([email protected]) palautuksesta 14 vuorokauden sisällä paketin vastaanottamisesta.

Alta löydät ohjeet tuotteen palautukseen.
Huomioithan eri ohjeet riippuen tilauksesi toimitustavasta.

Huom! PostNord Vantaan noutopisteeseen ei voi palauttaa tuotteita!

Ohjeita noudattamalla varmistat palautuksesi nopean käsittelyn.

  1. Ilmoita palautuksesta sähköpostilla [email protected]. Ilmoita yhteystietosi, tilauksen numero, palautettavat tuotteet ja palautuksen syy. Ilmoita myös kuljetusliikkeen palautuslähetyksen seurantakoodi.
  2. Lisää palautettavan tuotteen mukaan (esimerkiksi paperille kirjoitettuna) yhteystietosi, tilauksen numero ja palautuksen syy.
  3. Pakkaa tuotteet huolellisesti samaan pakkaukseen, jossa vastaanotit tuotteet
  4. Vie paketti noutopisteeseen (ohjeet alla) tai kysy asiakaspalvelusta lisäohjeita, jos olit valinnut toimitustavaksi kotiinkuljetuksen.
  5. Säilytä kuitti palautuksesta siihen saakka, että palautus on käsitelty. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta.


Jos olit tilannut tuotteen PostNord Vantaan noutopisteeseen:
Pakkaa tuotteet huolellisesti samaan pakkaukseen, jossa vastaanotit tuotteet.
Vie paketti Postin noutopisteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä asiakaspalautustunnus 655600 tai Matkahuollon noutopisteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä asiakaspalautustunnus 9558866. Suurikokoisten tuotteiden osalta ota yhteys asiakaspalveluun.
Huom! PostNord Vantaan noutopisteeseen ei voi palauttaa tuotteita!


Jos olit tilannut tuotteen Postin pakettiautomaattiin:
Palauta paketti automaattii käyttäen koodia, jolla hait paketin. Asiakaspalautuksena tehty palautus on ilmainen.


Jos olit tilannut tuotteen Postin noutopisteeseen:
Vie paketti takaisin noutopisteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä asiakaspalautustunnus 655600.
Asiakaspalautuksena tehty palautus on ilmainen.


Jos olit tilannut tuotteen Matkahuollon noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin:
Vie paketti Matkahuollon noutopisteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä asiakaspalautustunnus 9558866. Huom! Palautus ei ole mahdollinen Matkahuollon pakettiautomaattien kautta.
Asiakaspalautuksena tehty palautus on ilmainen.


Jos olit tilannut tuotteen PostNordin pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen:
Tuotteiden palautus tapahtuu Postin kautta.
Pakkaa tuotteet huolellisesti samaan pakkaukseen, jossa vastaanotit tuotteet. Vie paketti Postin noutopisteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä asiakaspalautustunnus 655600.


Jos olit tilannut tuotteen kotiinkuljetuksella:
Ota yhteys asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja.
Kotiinkuljetetun tuotteen palautus on maksullista, alkaen 49,95€.



Miten saan rahani takaisin?

Jos asiakas käyttää oikeuttaan peruuttaa sopimus, asiakkaan maksama summa palautetaan 14 (neljäntoista) kalenteripäivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta edellyttäen, että palautettava tuote on jo saapunut myyjälle tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin ja että tuote vastaa palautukseen sovellettavia ehtoja.

Palautus tehdään samalle maksutavalle, millä tilaus on maksettu.