Valikko

Usein kysytyt kysymykset  


Asiakkuuteen liittyvät kysymykset 

Mikä on MyHobbyHall-klubi?  

My HobbyHall-klubin jäsenyys on kuluttaja-asiakkaillemme, jotka ovat kiinnostuneita uutuuksistamme ja haluavat ensimmäisenä tietoa tarjouksistamme ja kampanjoistamme.   

Olen rekisteröityneenä asiakkaana Hobby Hallissa aiemmin, olenko automaattisesti MyHobbyHall-klubin jäsen? 

MyHobbyHall on aivan uusi kanta-asiakasklubi, joten siihen tulee liittyä erikseen. Liittymisen voi tehdä rekisteröitymisen yhteydessä, tai rekisteröitymisen jälkeen Omilta sivuilta. 
 

Mitä etuja minulle on MyHobbyHall-klubin jäsenyydestä? 

Liittymällä MyHobbyHall-klubin jäseneksi saat käyttöösi lisäetuja Hobbyhall.fi-verkkokauppaan. MyHobbyHall-klubin jäsenetuihin kuuluvat muun muassa Hobby Hall rahan kertyminen jokaisesta tilauksesta sekä ilmainen toimitus Matkahuollon noutopisteisiin kerran kuukaudessa yli 50 € tilauksille. Lisätietoja jäsenyyden eduista voit lukea täältä

Mikä on Hobby Hall raha? 

Kaikki MyHobbyHall-klubin jäseneksi rekisteröidyt asiakkaat ansaitsevat Hobby Hall rahaa kaikista tekemistään ostoksista. Jäsenenä saat automaattisesti 1 % ostoksen loppusummasta takaisin MyHobbyHall-tilillesi. Lisätietoja Hobby Hall rahasta täältä

En pääse kirjautumaan asiakastililleni, miksi?  

Jos kirjautuminen asiakastilille ei onnistu, pyydä käyttöösi uusi salasana ”unohditko salasanasi”-linkin kautta. Jos kirjautuminen ei salasanan vaihdosta huolimatta vieläkään onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

  

Kuinka voin päivittää asiakastietojani?  

Pääset muuttamaan asiakastietojasi kirjautumalla omalle asiakastilillesi ja päivittämällä siellä tarvittavat tiedot. Jos asiakastietojen päivitys ei onnistu asiakastilisi kautta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

  

En halua enää uutiskirjettänne, miten peruutan uutiskirjeen?  

Voit perua uutiskirjeen milloin tahansa klikkaamalla uutiskirjeen lopussa olevaa uutiskirjeen peruutuslinkkiä.  

Tilaamiseen liittyvät kysymykset 

Tilausta tehdessäni, miksi en pysty tallentamaan  
kaupunkiani/kuntaani/sähköpostiosoitettani?  

Tarkistathan, että kaupunki/kunta/sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein.  
Jos tallentaminen ei oikeinkirjoituksesta huolimatta onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

  

En ole saanut tilausvahvistusta tilauksestani, miksi?  
Onko tilaukseni kunnossa?  

Tilausvahvistus voi ohjautua Saapuneet-kansion sijaan eri osioon sähköpostissasi, joten tarkistathan esimerkiksi sähköpostisi roskapostin. Jos et ole saanut tilausvahvistusta kahden tunnin jälkeen tilaamisesta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

Haluan perua tilaukseni, miten toimin?  

Tilauksen peruminen, kun tilausta ei ole vielä toimitettu sinulle:  
Ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ilmoittaaksesi tilauksen perumisesta.  
Jos tilauksesi on ehditty jo lähettää sinulle, voit joko käydä noutamassa paketin ja palauttaa sen tai odottaa noutoajan loppuun, jolloin paketti palautuu automaattisesti meille. Huomaathan, että pelkkä paketin noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty tapa ilmoittaa tilauksen peruuttamisesta vaan tarvitsemme myös ilmoituksen asiakaspalveluumme. Teemme rahapalautuksen sinulle, kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen.  

Tilauksen peruminen, kun olet jo vastaanottanut tilauksen: Tarkista ohjeemme tuotteen palautukseen.  

  

Haluan muuttaa tilaustani, mitä teen?  

Kun tilaus on tehty, ei kyseistä tilausta voida enää muuttaa. Jos haluat tilata lisää, tee uusi tilaus. Jos haluat vaihtaa jo tilatun tuotteen johonkin toiseen, palauta tilattu tuote annettujen ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus. Lisätietoja löydät kohdasta palautus.  

  

Onko Hobby Hallista tilaaminen turvallista?  

Haluamme tarjota asiakkaillemme helppokäyttöistä, mutta ennen kaikkea turvallista  
verkkokauppaostamista. Siksi käytämme tietoliikenneyhteyksissä SSL-yhteyttä, jolla varmistamme, ettei kukaan ulkopuolinen näe tietojasi.  

Yhteistyökumppanimme verkkokaupan maksuvälityksessä on Avarda  (Y-tunnus 2594352-3), joka tarjoaa luotettavia maksuratkaisuja kaikkialla Pohjoismaissa. Maksun yhteydessä pyydetään ainoastaan maksun suorittamisen kannalta välttämättömät tiedot, joita käsitellään luottamuksellisesti, hyväksyttyä salaustekniikkaa käyttäen. 

 
Voinko tilata rekisteröitymättä asiakkaaksi?  

Voit tilata tuotteita ilman asiakkaaksi rekisteröitymistä. Tällöin sinun tulee antaa kaikki tarvittavat tiedot tilauksen käsittelyä ja lähettämistä varten.  

  

Myyttekö myös yrityksille?  

Kyllä, voit tilata tuotteita yritysasiakkaana, tällöin sinulla on valittavana maksuvaihtoehtoina verkkomaksu, luottokortti tai Yrityslasku. 
Huomioithan myös, että yritysasiakkailla ei ole kuluttaja-asiakkaiden kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta. 

Toimitatteko tuotteita Ahvenanmaalle?

Tuotteiden tilaaminen Ahvenanmaalle ei ole mahdollista 1.5.2023 alkaen.

 

Tuotteiden toimitusaikaan ja seurantaan liittyvät kysymykset

Miten pystyn seuraamaan tilaukseni toimitusta?  

Tilauksesi toimitusta pystyt seuraamaan lähetystunnuksella, joka lähetetään sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu ja se on valmiina kuljetukseen. Lisäksi saat tiedon, kun paketti on noudettavissa valitsemastasi toimituspaikasta.  

  

En ole saanut toimituksen seurantakoodia, kuinka saan sen?  

Lähetystunnus lähetetään sinulle sähköpostilla, kun tilauksesi on pakattu ja se on valmiina kuljetukseen. Koodin seurannan aktivoituminen voi kestää muutamista tunneista päivään, riippuen kuljetusliikkeestä.   

  

En ole saanut tilaustani arvioituna toimitusaikana, miksi?  

Tilauksellesi esitetty toimitusaika perustuu aina parhaaseen arvioomme siitä, milloin tilauksesi saapuu valitsemaasi noutopaikkaan.  

  

Milloin saan pakettini?  

Esitämme verkkokaupan tuotekorteilla arvioidun toimitusajan kullekin tuotteelle, joka määräytyy aina tuotteen varastotilanteen mukaan. Varastossa oleville tuotteille arvioitu toimitusaika on 1–5 arkipäivää tilauksesta. Ilmoitamme tilauksen arvioidun toimitusajan sekä tilausta tehdessä että tilausvahvistuksessa. Toimitamme erillislähetyksenä ne tuotteet, jotka toimitetaan suoraan valmistajalta.  

  

Miksi joillakin tuotteilla on niin pitkä toimitusaika?  

Tuotteen arvioidun toimitusajan näet tuotekortilta. Kaikkia tuotteita ei ole aina varastossa valmiina, vaan esimerkiksi joidenkin huonekalujen valmistaminen aloitetaan tilauksesta, jolloin toimitusaika voi olla pidempi.  

  

Toimitusten sisältöön liittyvät kysymykset  

Minulle on toimitettu eri tuote kuin mitä tilasin, miten toimin?  

Jos olet saanut väärän tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

  

Olen saanut rikkoontuneen/vioittuneen/virheellisen tuotteen, miten toimin?  

Tarkista ensin, onko tilaamallasi tuotteella voimassa takuuta, sillä Hobby Hallista tilatuilla tuotteilla on valmistajan myöntämät takuuehdot. Jos mahdollista, tarkista takuu sinulle lähetetystä lähetteestä, sillä lähete toimii myös tuotteen takuutodistuksena ja löydät siitä myös takuun voimassaoloajan. Tuotteen takuuajan löydät myös tuotteen teknisistä tiedoista. Huomaathan, että takuun voimassaolo alkaa toimituspäivästä.  

Jos virheilmoitus koskee tuotetta, jolla on voimassa oleva takuu, voit olla suoraan yhteydessä huoltoliikelistalla näkyviin valtuutettuihin liikkeisiin.  
Huoltoliikkeet löydät täältä.  

Jos tuotteella ei ole valmistajan myöntämiä takuuta, toimita asiakaspalveluumme kuva/kuvia virheestä tuotteessa sekä tarkempi selvitys virheestä. Tuotteessa olevasta virheestä tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu. Myyjä ei ole kuitenkaan virhevastuussa, jos vika johtuu luonnollisesta kulumisesta, onnettomuudesta tai käyttövirheestä.  
Tarkempia tietoja takuusta löydät täältä.

  

Olen vastaanottanut toimituksen, josta puuttui tilaamani tuote, miten toimin?  

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asian ratkaisemiseksi.  

  

Miksi käyttöohjetta ei ole tuotteen mukana?  

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa kuuluuko tuotteeseen käyttöohje. Jos käyttöohje on virheellisesti jäänyt toimituksesta pois, asiakaspalvelumme lähettää käyttöohjeen.  

  

Miksi reklamaatioon/valitukseen vastaaminen kestää?  

Pyrimme käsittelemään saamamme yhteydenotot aina mahdollisimman nopeasti, palautteisiin vastataan saapumisjärjestyksessä.  

  

Palautuksiin liittyvät kysymykset


Kuinka kauan viallisen tuotteen korjaaminen keskimäärin kestää?  

Korjausaika riippuu huoltoliikkeen työtilanteesta, joten arviota korjausajasta kannattaa tiedustella suoraan huoltoliikkeeltä.  

  

Kuinka palautan tuotteen?  

Tuotteen palautusohje riippuu aina alkuperäisen tilauksesi toimitustavasta. Palautusohjeet löydät kohdasta palautus.  

  

Olen palauttanut tuotteen, miksen saa vahvistusta, että olette vastaanottaneet palautukseni?  

Kun palautuksesi saapuu meille, tarkistamme vastaako tuote palautusehtojamme. Jos tuote vastaa palautusehtojamme, teemme sinulle rahapalautuksen. Saat tiedon sähköpostilla, kun rahapalautus on tehty.  

  

Olen palauttanut tuotteen, milloin saan rahani takaisin?  

Rahapalautus tehdään vain, jos palautetut tuotteet täyttävät palautusehtomme. Palautus maksetaan sinulle, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautuneet tuotteet. Rahapalautus maksetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi. Jos palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun. Lisätietoja löydät kohdasta palautus.  

  

Huoltoon liittyvät kysymykset  

Tilaamani kodinkone tarvitsee takuuhuoltoa, lähetänkö koneen korjaukseen sen omalle merkille vai lähimpään valtuutettuun huoltoliikkeeseen?  

Takuuhuollot suoritetaan tuotteen maahantuojan ylläpitämän huoltoverkoston liikkeissä, jotka käyttävät alkuperäisiä varaosia. Olethan suoraan yhteydessä sinua lähimpään, merkkikohtaiseen huoltoliikkeeseen tarkempien toimintaohjeiden saamiseksi. Lue lisää kohdasta palautukset ja takuu tai siirry kohtaan huoltoliikkeet.

  

Kuka maksaa laitteen huoltoon toimittamisen kuljetuskustannukset?  

Koska takuu on tuotteen maahantuojan määrittelemä, riippuu se maahantuojan toimintatavasta. Suuret kodinkoneet pyritään huoltamaan aina paikan päällä asiakkaan luona. Takuuhuoltoa varten tulee esittää ostokuitti, jotta takuun voimassaolo voidaan varmistaa. Huoltoa varatessa on myös hyvä olla lähellä rikkoontunutta laitetta sekä varautua kertomaan mahdollisimman tarkasti, miten tuotteen vika ilmenee.