1

Chokepoint Capitalism: how big tech and big content captured creative labour markets, and how well win them back

(0)
Lisätiedot:
Tekijä: Rebecca Giblin, Cory Doctorow
Sivujen määrä: 320
Julkaisuvuosi: 2022
Tuotekoodi: 14704688
2164
Lisää ostoskoriin

PostNord Vantaan noutopiste (Osumakuja 3, Vantaa)

27. helmikuuta

000

Postin pakettiautomaatti

3. maaliskuuta

599

Postin noutopiste

3. maaliskuuta

599

Matkahuollon pakettiautomaatti

3. maaliskuuta

599

Matkahuollon noutopiste

3. maaliskuuta

599

Nouto PostNordin noutopisteestä

3. maaliskuuta

599

Nouto PostNordin pakettiautomaatista

3. maaliskuuta

599

Kotiinkuljetus

3. maaliskuuta

1299

Huom. Toimitusajat ovat alustavia. Toimitusaika tarkentuu tilausvahvistuksessa ja sinulle ilmoitetaan arvioitu toimitusaika.

  • 100% asiakkaista suosittelee tätä myyjää.

Muita kiinnostavia tuotteita

Tuotteen kuvaus: Chokepoint Capitalism: how big tech and big content captured creative labour markets, and how well win them back

A FINANCIAL TIMES BOOK OF THE YEAR A call to action for the creative class and labour movement to rally against the power of Big Tech and Big Media. Corporate concentration has breached the stratosphere, as have corporate profits. An ever-expanding constellation of industries are now monopolies (where sellers have excessive power over buyers) or monopsonies (where buyers hold the whip hand over sellers) or both. Scholar Rebecca Giblin and writer and activist Cory Doctorow argue were in a new era of chokepoint capitalism, with exploitative businesses creating insurmountable barriers to competition that enable them to capture value that should rightfully go to others. All workers are weakened by this, but the problem is especially well illustrated by the plight of creative workers. From Amazons use of digital rights management and bundling to radically change the economics of book publishing, to Google and Facebooks siphoning away of ad revenues from news media, and the Big Three record labels use of inordinately long contracts to up their own margins at the cost of artists, chokepoints are everywhere. By analysing book publishing and news, live music and music streaming, screenwriting, radio, and more, Giblin and Doctorow deftly show how powerful corporations construct anti-competitive flywheels designed to lock in users and suppliers, make their markets hostile to new entrants, and then force workers and suppliers to accept unfairly low prices. Chokepoint Capitalism is a call to workers of all sectors to unite to help smash these chokepoints and take back the power and profit thats being heisted away before its too late.

Yleiset tuotetiedot: Chokepoint Capitalism: how big tech and big content captured creative labour markets, and how well win them back

Tuotekoodi: 14704688
Kategoria: Talouskirjat
Pakkausten määrä: 1 kpl
Pakkauksen koko ja paino (1): 0,02 x 0,13 x 0,2 m, 0,3 kg
Kustantamo: Scribe Publications
Kirjan kieli: Englanti
Tyyppi: Taloustiede
Kirja: Ei
Myyjä: Bookstore Krisostomos
Tekijä: Rebecca Giblin, Cory Doctorow
Sivujen määrä: 320
Julkaisuvuosi: 2022

Tuotteiden kuvat ovat havainnollistavia. Tuotekuvauksen videolinkit ovat vain tiedoksi, joten niiden sisältämät tiedot voivat poiketa itse tuotteesta. Alkuperäisten tuotteiden värit, huomautukset, parametrit, mitat, koot, ominaisuudet ja/tai muut ominaisuudet voivat poiketa niiden todellisesta ulkonäöstä, joten katso tuotetiedot tuotekuvauksista.

Kumppanitarjoukset
Sponsoroitu

Arviot ja arvostelut (0)

Chokepoint Capitalism: how big tech and big content captured creative labour markets, and how well win them back
Ole ensimmäinen, joka jättää arvostelun!
Tätä tuotetta voivat arvioida vain Hobbyhall.fi rekisteröityneet asiakkaat.
Kirjoita arvostelu

Suosittelemme ostamaan yhdessä Chokepoint Capitalism: how big tech and big content captured creative labour markets, and how well win them back kanssa

Sponsoroitu

Parhaat tuotteet myyjältä Bookstore Krisostomos