Etsitkö täydellistä joululahjaa? Meiltä löydät yli 2 miljoonaa tuotetta edulliseen hintaan

Empire of Things: How We Became a World of Consumers, from the Fifteenth Century to the Twenty-First

(0)
Lisätiedot:
Tekijä: Frank Trentmann
Sivujen määrä: 880
Julkaisuvuosi: 2016
Tuotekoodi: 14274538
5113
Lisää ostoskoriin

PostNord Vantaan noutopiste (Osumakuja 3, Vantaa)

2. joulukuuta

000

Postin pakettiautomaatti

4. joulukuuta

599

Postin noutopiste

4. joulukuuta

599

Matkahuollon pakettiautomaatti

4. joulukuuta

599

Matkahuollon noutopiste

4. joulukuuta

599

Nouto PostNordin noutopisteestä

4. joulukuuta

599

Nouto PostNordin pakettiautomaatista

4. joulukuuta

599

Kotiinkuljetus

4. joulukuuta

1299

Huom. Toimitusajat ovat alustavia. Toimitusaika tarkentuu tilausvahvistuksessa ja sinulle ilmoitetaan arvioitu toimitusaika.


Tuotteen kuvaus: Empire of Things: How We Became a World of Consumers, from the Fifteenth Century to the Twenty-First

From Renaissance Italy and late Ming China to today's global economy, the author recounts the epic history of the goods that have seduced, enriched and unsettled human lives over the past 600 years. 75,000 first printing.
What we consume has become a central—perhaps the central—feature of modern life. Our economies live or die by spending, we increasingly define ourselves by our possessions, and this ever-richer lifestyle has had an extraordinary impact on our planet. How have we come to live with so much stuff, and how has this changed the course of history?In Empire of Things, Frank Trentmann unfolds the extraordinary story of our modern material world, from Renaissance Italy and late Ming China to today’s global economy. While consumption is often portrayed as a recent American export, this monumental and richly detailed account shows that it is in fact a truly international phenomenon with a much longer and more diverse history. Trentmann traces the influence of trade and empire on tastes, as formerly exotic goods like coffee, tobacco, Indian cotton and Chinese porcelain conquered the world, and explores the growing demand for home furnishings, fashionable clothes and convenience that transformed private and public life. The nineteenth and twentieth centuries brought department stores, credit cards and advertising, but also the rise of the ethical shopper, new generational identities and, eventually, the resurgence of the Asian consumer.With an eye to the present and future, Frank Trentmann provides a long view on the global challenges of our relentless pursuit of more—from waste and debt to stress and inequality. A masterpiece of research and storytelling many years in the making,Empire of Things recounts the epic history of the goods that have seduced, enriched and unsettled our lives over the past six hundred years.

Yleiset tuotetiedot: Empire of Things: How We Became a World of Consumers, from the Fifteenth Century to the Twenty-First

Tuotekoodi: 14274538
Kategoria: Historiakirjat
Pakkausten määrä: 1 kpl
Pakkauksen koko ja paino (1): 0,05 x 0,15 x 0,23 m, 1,18 kg
Kustantamo: HarperCollins Publishers Inc
Myyjä: Bookstore Krisostomos
Tekijä: Frank Trentmann
Sivujen määrä: 880
Julkaisuvuosi: 2016

Tuotteiden kuvat ovat havainnollistavia. Tuotekuvauksen videolinkit ovat vain tiedoksi, joten niiden sisältämät tiedot voivat poiketa itse tuotteesta. Alkuperäisten tuotteiden värit, huomautukset, parametrit, mitat, koot, ominaisuudet ja/tai muut ominaisuudet voivat poiketa niiden todellisesta ulkonäöstä, joten katso tuotetiedot tuotekuvauksista.

Arviot ja arvostelut (0)

Empire of Things: How We Became a World of Consumers, from the Fifteenth Century to the Twenty-First
Ole ensimmäinen, joka jättää arvostelun!
Tätä tuotetta voivat arvioida vain Hobbyhall.fi rekisteröityneet asiakkaat.
Kirjoita arvostelu